تخفیف 60 درصدی زعفران در تبریز همه را شگفت زده کرد

زعفران در تبریز مملو از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما منبع قابل توجهی از مواد مغذی درشت یا ریز مغذی نیست. زعفران حاوی 2 کالری در 1 قاشق چایخوری (0.7 گرم) است.
هنگام خرید زعفران دقت کنید که نخ ها قرمز رنگ ثابت و در اثر لمس خشک و شکننده باشند. زعفران نیز باید بوی قوی و تازه داشته باشد. زعفران خود را در جای خنک و تاریک در ظرف در بسته نگهداری کنید. باید تا 6 ماه با حداکثر طعم و عطر ماندگاری داشته باشد.

زعفران را می توان به صورت نخ کامل یا پودر تهیه کرد. خرید نخ ها به شما انعطاف بیشتری در پخت و پز می دهد، زیرا می توانید ظروف را با نخ های کامل آماده کنید یا می توانید به سادگی نخ ها را به پودر تبدیل کنید تا طعم و رنگ ظروف را ایجاد کنید. مطمئن باشید که از جایی خرید می کنید

مطمئن باشید، جایی که زعفران 100٪ خالص است و هیچ ادویه دیگری در آن مخلوط نشده است.

اگر به دنبال مکمل زعفران هستید، آن ها در دوزهای 20 تا 100 میلی گرمی عرضه می شوند. قبل از مصرف این مکمل با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا تعیین کنید چه دوزی برای شرایط خاص شما مناسب است و مطمئن شوید که با هیچ یک از داروهای شما تداخل ندارد.

زعفران

زعفران که بیشتر در طبخ غذاهای دریایی یا پائلا استفاده می شود، افزودنی خوشمزه و رنگارنگ به مارینادهای ماهی، مرغ و سایر خورش ها می باشد. همچنین می توان از آن برای طعم دادن به برنج و ریزوتو استفاده کرد. حتی می توانید با خیساندن زعفران در آب، آبگوشت یا شیر، یک چای درست کنید. هر چه زعفران بیشتر دم بکشد رنگ، عطر و طعم آن قوی تر می شود.
آیا ریزوتو همیشه بدون گلوتن است؟
عوارض جانبی احتمالی
زمانی که زعفران در پخت و پز استفاده می شود، بدون عوارض جانبی یا آلرژی شناخته شده در انسان بی خطر است. در حالی که مطالعات نشان می دهد که انسان می تواند تا 1.5 گرم زعفران در روز را بدون خطر مصرف کند، تنها 30 میلی گرم زعفران برای به دست آوردن فواید سلامت کافی نشان داده شده است.

نشان داده شده است که دوزهای بالای زعفران 5 گرم یا بیشتر دارای اثرات سمی است. شواهدی وجود دارد که زنان باردار باید از مصرف زعفران در دوزهای بالا اجتناب کنند زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود