توت خشک شمرونی می تواند باعث افزایش بینایی در کودکان شود

توت یک گیاه خزان کننده سریع رشد است که در انواع مختلف شرایط آب و هوایی، توپوگرافی و خاک یافت می شود و به طور گسترده ای از مناطق معتدل تا نیمه گرمسیری توزیع می شود.

به دلیل وجود ترکیبات ارزشمند فیتوشیمیایی، توت به عنوان یک گیاه کامل از دیرباز به عنوان یک غذای کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است.

نگهداری میوه های توت دشوار است زیرا محتوای آب نسبتاً بالایی دارند.

توت خشک شمرونی را می توان از طریق مجازی خریداری و مورد استفاده قرار داد.

بنابراین برای استفاده صحیح، محصولات با ارزش افزوده مختلفی مانند شربت، کدو حلوایی، چای، شن و ماسه کومه، پکمز (محصولات جانبی ترک)، ماست، مربا، ژله، شراب، سرکه، نان، بیسکویت، پاراتا و بسیاری دیگر تهیه می شود.

در خارج از کشور، این محصولات با ارزش افزوده به صورت تجاری فروخته می شوند و به راحتی در دسترس هستند، اگرچه در هند، این گیاه دارویی همه کاره هنوز هویت خود را در مقیاس تجاری و صنعتی از دست داده است.

برگ‌های توت به دلیل نقش مهمی که از زمان‌های قدیم در صنعت نوغان‌سازی داشته‌اند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.

توت یا عصاره آن اثرات ضد میکروبی، ضد قند خون، ضد چربی خون، ضد التهابی، ضد سرطانی بسیار خوبی از خود نشان می دهد و برای مبارزه با بیماری های مختلف حاد و مزمن استفاده می شود.

بخش‌های مختلف گونه‌های موروس مانند میوه‌ها، برگ‌ها، شاخه‌ها و پوست، فعالیت قوی ضد تیروزیناز را نشان می‌دهند که آن را به عنوان یک عامل سفیدکننده در صنایع آرایشی کاندید مناسبی می‌کند.

توت خشک

بررسی کنونی یک بحث جامع در مورد ترکیبات فیتوشیمیایی، عملکرد و پتانسیل غذایی توت و به عنوان یک عنصر رایج در محصولات آرایشی مختلف ارائه می‌کند.

میوه های M. nigra از جمله ترکیبات مهم داروی Unani معروف به Tutiaswad هستند که اعتقاد بر این است که فعالیت ضد سرطانی دارد.

توت در هند به نام کالپاوروکشا شناخته می‌شود، زیرا از تمام قسمت‌های گیاه برای مصارف مختلف استفاده می‌شود و میوه آن معمولاً توت و شاهتوت (شاه توت یا توت برتر) نامیده می‌شود.

چینی ها از میوه توت به عنوان یک داروی طبیعی برای تقویت مفاصل، کاهش فشار خون، درمان تب، محافظت از آسیب کبدی و کمک به تخلیه ادرار استفاده می کنند.

میوه‌ها، برگ‌ها و پوست آن در طب سنتی ترکیه به‌عنوان ضد تب، خلط‌آور، کمک به ترشح ادرار، کاهش فشار خون، به‌عنوان یک داروی عامیانه برای درمان بیماری‌های دندان، در اسهال خونی، به‌عنوان یک دارو استفاده می‌شود.

عامل ضد کرم، ملین، ضد کرم، ادنتالژیک، درمان دیابت، فشار خون بالا، آرتریت و کم خونی .

مردم آذربایجان از میوه M. nigra در درمان بیماری هایی مانند بیماری های کیسه صفرا، کبد و قلب استفاده می کنند.

وجود ترکیبات ارزشمند در برگ ها و میوه های توت باعث می شود که گیاه علاوه بر عملکرد تغذیه ای اساسی، در دسته غذاهای کاربردی قرار گیرد که برای سلامتی انسان مفید هستند.