خریدار پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی

آیا با کاربرد انواع پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی آشنا هستید؟ چرا در ساخت این نوع پروفیل ها از بیلت های باکیفیت ها استفاده می کنند؟ در بازار بیشتر فروشندگان و خریدار پروفیل ها به چه صورتی معاملات خود را انجام می دهند؟
ماده اولیه جهت تولید انواع پروفیل آلومینیوم بیلت های آلومینیومی می باشند، بیلت هایی که بسته به نوع پروفیل ها دارای درجه بندی و کیفیت های متفاوتی می باشند.

تولید پروفیل آلومینیوم

بهترین روش تولید پروفیل آلومینیوم که امروزه تمام کشورهای صنعتی آن را به کار می گیرند استفاده از قالب های اکستروژن می باشد. در این روش تولید، بیلت آلومینیوم که اشاره کردیم ماده اولیه جهت تولید پروفیل می باشد را ذوب می کنند و بعد از رسیدن به درجه حرارت مناسب، در قالب های اکستروژن می ریزند و توسط دستگاه های مخصوص فشار بسیار زیادی روی قالب ها ایجاد می کنند تا به مرور و در حین سرد شدن، بیلت به شکل قالب درآید، در نهایت و بعد از خارج کردن بیلت ها از قالب، محصول نهایی انواع پروفیل های آلومینیومی می باشند.

انواع پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی نمونه مقاوم و باکیفیت، پروفیل های آلومینیومی می باشند که در تولید آنها از آلیاژهای گروه 6 مانند آلیاژ 6063 یا 6061 استفاده می کنند.پروفیل آلومینیوم صنعتی که به آن مهندسی نیز می گویند به دو صورت پروفیل شیاردار صنعتی و پروفیل سوراخ دار صنعتی تولید و به بازار مصرف عرضه می شوند.
واحد اندازه گیری این دو نمونه پروفیل بر حسب متر می باشد اما در صورت خواست خریدار به صورت عمده و کیلویی نیز این پروفیل ها به فروش می رسند.
پروفیل آلومینیوم شیاردار همانگونه که از نامش مشخص است دارای شیارهایی در طول پروفیل است که معمولاً یا پروفیل های دو شیاردار یا چهار شیاردار تولید می شوند و هر کدام بر اساس، سایز و اندازه برای بکارگیری در صنایع مختلفی مانند ساخت نوار نقاله، ساخت دستگاه های صنعتی، میزهای کاری و …. بکار گرفته می شوند.
در یک تقسیم بندی بر اساس وزن و اندازه پروفیل شیاردار صنعتی را می توان به دو گروه پروفیل سبک و سنگین طبقه بندی نمود، پروفیل سبک برای ساخت دستگاه یا کاربرد در صنایع ساده تر مانند میزهای کاری اما پروفیل های سنگین که مقاومت بیشتری در برابر هر وزنی دارند در صنایع تخصصی تر مانند ساخت دستگاه های صنعتی به کار گرفته می شوند.

شرایط خرید پروفیل آلومینیوم صنعتی

این نوع از پروفیل در کارخانه هایی مانند المهدی یا اراک تولید و به بازار عرضه می شوند، البته به علت نوع کاربرد آنها در هر فروشگاهی عرضه نمی شوند و جهت تهیه آن باید به نمایندگی یا دفاتر فروش کارخانجات در مراکز استان ها مراجعه نمایید. به عنوان یک خریدار بهتر است قبل از هر اقدامی از مشاوران و فروشندگان متخصص در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.
منبع: آهن و آلومینویم