شال گردن قلاب بافی مردی را در یزد کشت

طراحی شال گردن قلاب بافی نمونه دقیقاً بر اساس توری سوزنی فلاندری قرن هفدهم است.

در قرن نوزدهم، زمانی که ایرلند با قحطی بزرگ ایرلند (1845-1849) مواجه بود ، کار توری با قلاب بافی به عنوان نوعی از قحطی معرفی شد [16] (تولید توری قلاب بافی راهی جایگزین برای کسب درآمد برای کارگران فقیر ایرلندی است.

مردان، زنان، کودکان برای قلاب بافی و تولید محصولات برای کمک به رفع قحطی در طول قحطی بزرگ ایرلند به یک تعاونی پیوستند. مدارس برای آموزش قلاب بافی راه اندازی شد.

معلمانی آموزش دیده و به سراسر ایرلند فرستاده شدند تا این هنر را آموزش دهند. زمانی که ایرلندی ها به قاره آمریکا مهاجرت کردند، توانستند قلاب بافی را با خود ببرند.

Mademoiselle Riego de la Branchardiere عموماً با اختراع قلاب بافی ایرلندی شناخته می شود.توری ایرلندی در اروپا و آمریکا رایج شد و تا جنگ جهانی اول به مقدار زیاد ساخته می شد.

شال

مد در قلاب بافی با پایان دوران ویکتوریا در دهه 1890 تغییر کرد. توری های قلاب بافی در دوره جدید ادواردیا، که بین سال های 1910 و 1920 به اوج خود رسید، از نظر بافت و دوخت پیچیده تر شد.

با این حال، رنگ‌های قوی ویکتوریایی ناپدید شدند و نشریات جدید از نخ‌های سفید یا کم‌رنگ خواستند، به جز کیف‌های فانتزی، که اغلب از ابریشم رنگ‌های روشن و با مهره‌های ظریف قلاب‌دوزی شده بودند.

پس از جنگ جهانی اول، الگوهای قلاب بافی بسیار کمتری منتشر شد و بیشتر آنها نسخه های ساده شده از الگوهای اوایل قرن بیستم بودند.

پس از جنگ جهانی دوماز اواخر دهه 1940 تا اوایل دهه 1960، علاقه دوباره به صنایع دستی خانگی، به ویژه در ایالات متحده، با بسیاری از طرح‌های قلاب‌بافی جدید و تخیلی که برای روپوش‌های رنگارنگ، گلدان‌ها، و سایر اقلام خانگی منتشر شد.

همراه با به‌روزرسانی‌های قبلی به وجود آمد. انتشارات این الگوها به نخ ها و نخ های ضخیم تری نسبت به الگوهای قبلی نیاز داشتند و شامل رنگ های متنوع می شدند.

این کاردستی عمدتاً تا اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 به عنوان هنر خانه‌دار باقی ماند، زمانی که نسل جدید قلاب‌بافی را انتخاب کردند و مربع‌های مادربزرگ را محبوب کردند، موتیفی که در گرد کار می‌کرد و رنگ‌های روشن را به همراه داشت.