فروش متری پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی

آیا می دانید پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ قیمت فروش متری این نوع پروفیل ها را می توانید از فروشندگان متخصص یا نمایندگی ها در بازار آلومینیوم استعلام نمایید.
پروفیل، از پرمصرف ترین مقاطع آلومینیومی می باشد که در صنایع مختلف به ویژه تولید درب و پنجره های نسل جدید به کار گرفته می شود، پروفیل هایی مانند ترمال بریک یا لورنزو از این دسته هستند.
اما همه پروفیل ها تنها برای ساخت درب و پنجره ساخته و تولید نمی شوند بلکه بسیاری از آنها برای صنایع مختلف و ساخت دستگاه های صنعتی تولید و ایجاد می شوند که به این گروه از پروفیل ها، پروفیل صنعتی یا مهندسی می گویند.

مراحل تولید پروفیل آلومینیوم

امروزه تمامی پروفیل ها به وسیله قالب هایی از پیش طراحی و ساخته شده به نام اکستروژن و با بکارگیری بیلت های آلومینیومی به عنوان ماده اولیه تولید می شوند. به طور کلی مراحل ساخت یک پروفیل آلومینیوم به چهار مرحله زیر تقسیم می شود:

  • ساخت قالب: مرحله اول همان طراحی قالب های اکستروژنی می باشد.
  • آماده سازی بیلت: بیلت ها معمولاً از دو گروه مختلف تولید و آماده می شوند، بیلت تولید شده از شمش یا سنگ بوکسیت و بیلت تولید شده از قراضه های آلومینیومی. کاملاً واضح است که پروفیل های تولید شده از بیلت ها باکیفیت دارای قیمت و کیفیت بهتری در بازار می باشند.
  • پرس: در این مرحله پس از ریختن بیلت های مذاب در قالب های اکستروژن به وسیله دستگاه های مخصوص فشار لازم را بر روی قالب ها ایجاد می کنند تا بیلت، شکل قالب را به خود گرفته و به پروفیل مصرفی تبدیل شود.
  • عملیات تکمیلی: در این مرحله پروفیل های آماده شده از قالب ها بیرون می آیند و چندین ساعت صبر می کنند تا خنک شوند و در نهایت جهت ارائه به مشتری و بازار در اندازه های مورد نیاز مشتری برش داده می شود.
استفاده از این قالب ها جدیدترین و مقرون به صرفه ترین روش تولید پروفیل آلومینیوم می باشد که در کشور نیز این روش و مراحل جهت تولید پروفیل و فروش آن به صورت متری بهره می برند.

پروفیل آلومینیوم مهندسی

نام این پروفیل ها به علت اینکه در صنایع صنعتی و ساخت دستگاه های صنعتی به کار برده می شوند را پروفیل شیاردار صنعتی یا مهندسی نامیده اند. به علت نوع استفاده معمولاً از آلیاژهای مقاوم مانند آلیاژهای گروه 6000 و 7000 در تولید این پروفیل ها استفاده می شود. تمام پروفیل های شیاردار صنعتی بر حسب نیاز مشتری و به صورت متری به فروش می رسند و معمولاً اکثر آنها آبکاری شده اند و از سختی کار نیز بهره مند هستند.

قیمت هر متر پروفیل آلومینیوم

فروش پروفیل آلومینیوم صنعتی یا دیگر پروفیل ها اغلب در نمایندگی ها و بازارهای آلومینیوم صورت می گیرد و معمولاً قیمت های تعیین شده و ثابتی برای هر متر از پروفیل ها در نظر می گیرند.
پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی عموماً با متراژهای بالا و توسط شرکت های بزرگ صنعتی خریداری می شود، بنابراین جهت استعلام قیمت انواع آنها تنها باید از طریق دفاتر فروش یا نمایندگی ها مجاز فروش اقدام نمایید.

منبع: آهن و آلومینویم