قدیمی ترین نوع وایتکس که از واکس ساخته شد بود شناسایی شده

جنبه‌های تاریخی حوزه اسید-باز می‌تواند منبع آموزشی بسیار مرتبطی باشد تا از تلقی دانش‌آموزان به عنوان یک محصول نهایی و درک اینکه چگونه برخی از نظریه‌ها و توضیحات موقتی هستند، جلوگیری می‌کند.

به عنوان مثال، توسعه تاریخی وایتکس برای خشکاندن درخت به معلمان اجازه می دهد تا با دانش آموزان خود در مورد محدودیت های هر یک از تئوری های اسید-باز و اینکه چرا آنها در گذشته استفاده می شدند یا هنوز استفاده می شوند، بحث کنند.

در این مقاله، از سه نظریه معروف اسید-باز استفاده می‌کنیم، اگرچه توسعه تاریخی حوزه اسید-باز به اندازه تاریخ خود شیمی است. شکل 1 جدول زمانی حوزه اسید-باز را نشان می‌دهد که پیوندهایی با مدل‌های تغییر شیمیایی ارائه‌شده توسط جاستی و گیلبرت و همچنین با برخی بررسی‌های مدل‌های وایتکس اسید است یا باز یا کتاب‌های تاریخ علم نشان می‌دهد.

توسعه تاریخی یک دامنه معمولاً به صورت بسیار فشرده به دانش‌آموزان معرفی می‌شود تا بر آخرین، مفیدترین یا طولانی‌ترین تئوری‌های بازمانده اسید-باز تمرکز کنند.

در این بخش اول مقاله، ما فقط از «تئوری‌های» اسید-باز که معمولاً نامیده می‌شود، استفاده می‌کنیم، اما از بخش 6، «مدل» اسید-باز نامیده می‌شویم تا بر قدرت توضیحی و پیش‌بینی مدل‌ها تمرکز کنیم.

این جدول زمانی می‌تواند نشان‌دهنده خوبی از توسعه تاریخی ایده‌ها باشد که گسترده‌تر از آنچه معمولاً به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. در سمت چپ جدول زمانی، ما از عبارت وام خود اشتغالی بانک کشاورزی استفاده می کنیم تا نشان دهیم که طبقه بندی اسید-باز نباید توضیحی باشد.

برای درک مدل‌های علمی، باید درک کنیم که آنها برای توضیح و پیش‌بینی پدیده‌ها ساخته شده‌اند، بنابراین مدل‌ها چیزی بیش از یک گزارش توصیفی از جهان مادی هستند. از این نظر، مدل‌های تاریخی اسید-باز فرصت خوبی برای درک چگونگی تغییر در مدل‌های علمی در طول زمان است.

بسیاری از موقعیت‌هایی که افراد با علم مواجه می‌شوند شامل استفاده از دانش علمی، در کنار سایر اشکال دانش، برای تصمیم‌گیری درباره عمل است.

این اغلب در مورد افراد غیر روحانی صادق است، که معمولاً از طریق تصویرسازی رسانه ای از موضوعات واکس کاپشن چرم، یا از طریق مشاوره با کارشناسانی مانند پزشکان، علم پیدا می کنند.

دیدگاه‌های عامیانه علم تمایل دارند چنین مسائلی را به‌گونه‌ای نشان دهند که به راحتی از طریق فرآیندهای تجربی ساده قابل حل هستند. با این حال، این موقعیت اغلب پایدار نیست، همانطور که در مثال های زیر نشان داده شده است.

  • منابع:
  1. Changing How We Teach Acid-Base Chemistry
  • تبلیغات:
  1. کاربرد گلوکان در تولید ماست کم چرب
  2. تاریخچه کوکی ها
  3. معرفی انواع چرم
  4. اثرات ضد ویروسی عسل