پزشکان جهانی همگی درباره جیوه سخن می گویند

سابقه پزشکی، از جمله شرح حال محیطی، معاینه فیزیکی کامل، به علاوه نتایج اندازه‌گیری جیوه در بافت انسانی می‌تواند تشخیص مسمومیت با جیوه را رد یا اثبات کند. مهم است که جمع آوری و تجزیه و تحلیل آرادبرندینگ و جیوه خون را به دقت انجام دهید.

برای ارزیابی جیوه در نمونه ها، اطمینان از کیفیت آنالیز ضروری است. ماده مرجع باید از نظر ترکیب شیمیایی به همان اندازه نزدیک به نمونه باشد و همچنین باید حاوی آنالیت تقریباً با همان غلظت موجود در نمونه باشد.

چندین نظرسنجی وجود دارد که شامل اندازه گیری قرار گرفتن در معرض سگ جیبی است. این بررسی‌ها برای شناسایی روندهای قرار گرفتن در معرض، الگوهای مواجهه، زیرگروه‌های آسیب‌پذیر، و نقاط داغ قرار گرفتن در معرض اهمیت هستند. سایر نظرسنجی ها در سطح منطقه ای موجود است.

نظارت بر محیط برای جیوه در لامپ تصویر تلویزیون نشان دهنده میزان قرار گرفتن در معرض جیوه خارجی برای کودکان است. رسانه های مورد استفاده برای پایش محیطی شامل موارد زیر است:

هوا: جیوه را می‌توان در هوا، چه با نمونه‌گرهای بخار جیوه شخصی، که اخیراً با استفاده از طیف‌سنجی جذب اتمی آنالیز می‌شوند، یا با نمونه‌گرهای منتشر غیرفعال تجزیه و تحلیل کرد. آنالایزرهای متحرک، مانند Lumex، می توانند جیوه عنصری موجود در هوا را به طور مداوم اندازه گیری کنند.

غذا: جیوه را می توان در غذا و غیره تجزیه و تحلیل کرد

دستورالعمل هایی برای آب، هوا و خاک در سطح ملی و بین المللی تنظیم شده است. دستورالعمل های بین المللی هوا، آب، خاک و غذا به شرح زیر است:

هوا: مقدار دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای بخارقیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱  میکروگرم بر متر مکعب به عنوان میانگین سالانه است. 227 غلظت قابل تحمل برای قرار گرفتن طولانی مدت استنشاقی در معرض بخار جیوه عنصری 0.2 میکروگرم بر متر مکعب است، و دریافت قابل تحمل جیوه کل است. 2 میکروگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز.

روش های پاکسازی جیوه و حمل و نگهداری زباله ها را توسعه دهید. تا زمانی که کشورهای در حال گذار و کشورهای در حال توسعه به جایگزین‌های بدون جیوه دسترسی نداشته باشند، ضروری است که روش‌های مدیریت ایمن برای به حداقل رساندن و حذف قرار گرفتن در معرض بیماران، شغل و جامعه ایجاد شود. رویه‌های مناسب باید شامل پاسخ به پاک‌سازی نشت، برنامه‌های آموزشی، تجهیزات حفاظتی، محفظه مناسب نگهداری زباله، آموزش کارکنان و تأسیسات ذخیره‌سازی مهندسی‌شده باشد.
نویسندگان از دکترهای الساندرو آلیمونتی، نیدا بیسبلی، مارچلو کونتی، پل دارگان، ژول دو کوم، گوستاو دراش، جنی پرونکزوک و الن سیلبرگلد به خاطر مشارکت‌شان در این کار سپاسگزاری می‌کنند.

  • منابع:
  1. Mercury Exposure and Children’s Health
  • تبلیغات:
  1. پودر لباسشویی دارای کلسیم و منیزیم
  2. تولید انبوه حوله‌های پارچه‌ای تری را در پایان قرن نهم آغاز شد
  3. تاریخچه استفاده از پشم شیشه
  4. حرفه ای شدن در علم با پوشیدن کت!