سرامیک گرانیتی نانو مانع واژگونی خودرو 206 شد

معمولا سرامیک گرانیتی نانو صنعت سرامیک سنتی یکی از مصرف کنندگان سنگین منابع طبیعی خام است.

با توجه به اینکه نیاز به کاشی به طور مداوم در حال افزایش است، مصرف مواد خام نیز در حال افزایش است  نگرانی فزاینده در مورد تامین مطمئن و مقرون به صرفه مواد خام برای صنعت سرامیک، از جمله فلاکس، در سرتاسر جهان وجود دارد .

از سوی دیگر، صنایع ساختمانی و معدنی به ترتیب مسئول تولید 36 درصد و 25 درصد زباله هستند علاوه بر این، برش گرانیت طبیعی می تواند شامل بیش از 50٪ باقی مانده باشد.

در صورت استفاده، این باقیمانده ها، در صورت استفاده، عمدتاً به عنوان سنگدانه ها یا در کاربردهای ژئوتکنیکی مصرف می شوند. چنین کاربردهای ساخت و ساز اخیراً مورد توجه بیشتری قرار گرفته است .

فرمولاسیون دسته ای سرامیکی معمولاً شامل مقادیر زیادی فلدسپات (جرم 25-35٪) و کوارتز (15-25 جرم) است، بقیه خاک رس (30-50٪ جرم) فرمولاسیون مربوط به کاربرد نهایی کاشی است.

سنگ

که در درجه اول به جذب آب و مدول گسیختگی آنها بستگی دارد. کاشی های کف را می توان از دسته های حاوی 20-40 درصد جرم فلدسپات، 5-30 درصد جرم کوارتز و 30-55 درصد جرم خاک رس تشکیل داد .

از بین تمام کاربردها در سرامیک و شیشه، بیشتر فلدسپات صرف تولید کاشی و سرامیک می شود. سنگ های گرانیتی معمولا منبع اصلی شار در تولید کاشی و سرامیک هستند.

مصرف حدود 3.6 میلیون تن در سال از حدود 50 معدن تخمین زده می شود که تقریباً یک پنجم تولید جهانی فلاکس را نشان می دهد . مزایای اصلی بهره‌برداری از گرانیت‌ها، گسترش زیاد ذخایر، که معمولاً تغییرات ترکیبی ملایمی را نشان می‌دهند.

و مقدار محدودی از کانی‌های فمیک (عمدتاً میکا)، به‌ویژه در اصطلاحات لوکوکراتیک مورد توجه صنعت سرامیک  است.

با در نظر گرفتن نیاز مداوم به راه حل های سازگار با محیط زیست، بسیاری از محققان با ترکیب مواد زاید برای تولید انواع مختلف کاشی و سرامیک سروکار داشته اند.

داده های محدودی در ادبیات مربوط به استفاده از ضایعات گرانیتی در سرامیک وجود دارد، در حالی که به نظر می رسد گرانیت آپلیتی قبلا هرگز مورد مطالعه قرار نگرفته باشد.

تا 70 درصد جرم از لجن گرانیت در تولید کاشی و سرامیک دیوار اکسترود شده قرمز گنجانده شده است.