فروش پروفیل آلومینیوم آلیاژ 6063 و 6061

آیا با خصوصیات پروفیل آلومینیوم با آلیاژهای 6061 و 6063 آشنایی دارید؟ خواص این آلیاژها چیست و چرا در بیشتر صنایع از این نوع پروفیل ها استفاده می کنند؟
آلیاژ عاملی است که باعث افزایش مقاومت و بهره بری در یک فلز می شود، در آلومینیوم نیز وضعیت به همین منوال است، هر چقدر درصد وجود فلزات آلیاژی در ترکیب آن بیشتر باشد، مقاومت پروفیل نیز بیشتر می شود و قابلیت های استفاده آن نیز افزایش خواهد یافت. بر اساس این توضیح دو نوع آلیاژ 6061 و 6063 از بهترین آلیاژها در تولید پروفیل آلومینیوم هستند.

آلیاژ پروفیل آلومینیوم 6063

این آلیاژ بهترین و پرمصرف ترین نوع آلیاژ آلومینیوم در تمامی صنایع وابسته می باشد که دارای استاندارهای مخصوصی جهت تولید می باشد. میزان فلزات بکار رفته در این آلیاژ طبق استاندارد کشور آمریکا عبارت است از:
در تولید آن از زینک به میزان 0.1 درصد، سیلیکون 0.6 درصد، آهن 0.35 درصد، مس 0.1 درصد، منگنز 0.1 درصد، تیتانیوم 0.1 درصد، کروم 0.1 درصد و دیگر فلزات 0.05 درصد استفاده شده است.

آلیاژ پروفیل آلومینیوم 6061

آلیاژ آلومینیوم6061 نیز نوع دیگری از پرکاربردترین آلیاژها می باشد که در ترکیب آن درصد آهن و منگنز بیشتری به کار می رود و همین امر باعث افزایش مقاومت آن می شود، البته هر چقدر میزان آهن در ترکیبات بیشتر باشد سطح آلومینیوم کدر و خشن تر خواهدبود.
این دو نوع آلیاژ را باید در گروه آلیاژهای 6000 قرار بدهیم، آلیاژهایی که ویژگی های منحصر به فرد آنان باعث استقبال روز افزون جهت استفاده آنها شده است. بارزترین این ویژگی ها عبارتند از:

  • انجام هر نوع عملیات جوشکاری و حرارتی بر روی پروفیل و آلومینیوم
  • مقاومت بسیار بالا نسبت به گروه های دیگر آلیاژ در برابر خوردگی
  • ظاهری براق و تمیزتر نسبت به دیگر آلیاژها که نشان از کیفیت برتر آنها می باشد.
  • توانایی هدایت الکتریکی و مکانیکی بسیار بالا
  • سهولت در نصب و اتصال به علت وزن مناسب و سبک.
تمامی این عوامل و ویژگی ها باعث بکارگیری و بالا رفتن سفارشات برای خرید آنها در صنایع گوناگون مانند درب و پنجره یا پارتیشن بندی، ساخت قطعات تزیینی برای اتومبیل ها و بسیای صنایع دیگر.
فروش این دو نوع پروفیل پرکاربرد و نمونه های دیگر گروه 6000 معمولاً در نمایندگی های فروش و دفاترکارخانه های تولیدی صورت می گیرد. جهت سهولت در کار و عدم نیاز به حضور در مراکز فروش می توانید از نمایندگی های آنلاین فروش پروفیل آلومینیوم نیز مشاوره گرفته و از موجودی های آنها خریداری نمایید.

منبع: آهن و آلومینویم