قیمت خرید پروفیل آلومینیوم صنعتی

پروفیل آلومینیوم صنعتی چیست؟ این نوع پروفیل با چه نوع آلیاژهایی تولید می شوند و کاربرد آنها در چه صنایعی می باشد؟ قیمت خرید آنها نسبت به دیگر پروفیل ها چگونه است؟
پروفیل آلومینیوم صنعتی، به گونه ای از پروفیل ها اشاره دارد که در صنایعی مانند ساخت لوازم خانگی (یخچال، تلویزیون و …)، خودروسازی، کشتی سازی و … بکار گرفته می شود.
این نوع پروفیل ها نسبت به پروفیل های درب و پنجره یا پروفیل های ترمال بریک با آلیاژها قوی تری ساخته می شوند زیرا موارد بکارگیری آنها بسیار مهم تر است و کوچکترین اشتباه در انتخاب سایز یا بی کیفیت بودن قطعه منجر به ایجاد ضررهای جبران ناپذیر خواهد شد.

ساخت پروفیل آلومینیوم صنعتی

ساخت این نوع پروفیل نیازمند بهره مندی از کادر فنی مجرب و دستگاه های تولید به روز می باشد، در ایران شرکت های محدودی در این زمینه فعال هستند و اکثر پروفیل های صنعتی موجود در بازار خارجی می باشند اما شرکت آلوم طرح پاسارگاد یکی از برندهای برتر پروفیل های صنعتی را تولید و به بازار عرضه می دارد.
پروفیل های صنعتی بر اساس نیاز مشتری و میزان سفارشات تهیه می شوند به این صورت که اگر سفارشات عمده باشد معمولاً قیمت بر اساس کیلو و وزن محاسبه خواهد شد اما اگر سفارشات پایین باشد باید از طریق نمایندگی ها و بر حسب تعداد هزینه ها پرداخت شود.
در ساخت این پروفیل ها از قالب های اکستروژنی مخصوص و بیلت هایی بسیار باکیفیت و خالص استفاده می کنند تا پروفیل تولیدی بیشترین مقاومت را در برابر هر نوع وسیله و فشاری داشته باشد زیرا کاربرد پروفیل های صنعتی اغلب در صنایع سنگین و ساخت وسایلی مانند تسمه نقاله می باشد.

قیمت روز پروفیل صنعتی

قیمت خرید و به روز پروفیل صنعتی یا همان پروفیل مهندسی در بازار به مراتب گران تر از نمونه های دیگر است و علت این امر را می توان در موارد زیر جستجو کرد:

  • کم بودن تعداد تولید کنندگان داخلی نسبت به میزان تقاضای بازار
  • وارداتی بودن حجم گسترده ای از این پروفیل ها
  • صنایع کاربردی آنها که معمولاً صنایع مادر و سنگین می باشند.
  • میزان ضخامت و اندازه پیروفیل های تولیدی
  • میزان و حجم سفارشات که در قیمت بسیار تاثیر گذار است.
  • نوع آلیاژی که در تولید پروفیل ها به کار رفته است.
همه این عوامل باعث شده است که ابتدا پروفیل های باکیفیتی در بازار وجود داشته باشد و ثانیاً قیمت روز پروفیل ها بسیار گران تر از قیمت پروفیل آلومینیوم ترمال بریک، لورنزو یا دیگر نمونه ها باشد.
البته جهت خرید ارزان تر و مقرون به صرفه تر، می توانید نمایندگی های فروش در سراسر کشور را انتخاب نمایید.

منبع: آهن و آلومینویم