میلگرد راد همدان 14 جان بچه ایی را نجات داد

قرار دادن میلگرد راد همدان 14 آرماتور رول با موفقیت در دال ها (عرشه ها، فونداسیون ها)، پایه های دکل انرژی باد، دیوارها، رمپ ها و غیره اعمال شده است.

از اتصالات مکانیکی برای اتصال میلگردهای تقویت کننده به یکدیگر استفاده می شود. جفت‌کننده‌های مکانیکی وسیله‌ای مؤثر برای کاهش تراکم میلگرد در مناطق بسیار تقویت‌شده برای ساخت بتن ریخته‌شده در محل هستند.

از این جفت کننده ها در ساخت بتن پیش ساخته در اتصالات بین اعضا نیز استفاده می شود.

معیارهای عملکرد سازه برای اتصالات مکانیکی بین کشورها، کدها و صنایع متفاوت است به عنوان حداقل نیاز، کدها معمولاً مشخص می‌کنند که اتصال میلگرد به اتصال با 125% مقاومت تسلیم مشخص شده میلگرد مطابقت دارد.

یا از آن فراتر می‌رود. معیارهای دقیق تر نیز مستلزم توسعه مقاومت نهایی مشخص شده میلگرد است. به عنوان مثال، ACI 318 معیارهای عملکرد نوع 1 (125٪ Fy) یا نوع 2 (125٪ Fy و 100٪ Fu) را مشخص می کند.

میلگردهایی با درپوش ایمنی نصب شده برای جلوگیری از آسیب دیدگی است.

میلگرد

برای سازه‌های بتنی که با در نظر گرفتن شکل‌پذیری طراحی شده‌اند، توصیه می‌شود که اتصالات مکانیکی نیز به شکلی انعطاف‌پذیر از کار بیفتند، که معمولاً در صنعت فولاد تقویت‌کننده به عنوان «شکستن میله» شناخته می‌شود.

برای جلوگیری از آسیب، انتهای بیرون زده میلگرد فولادی اغلب خم شده یا با کلاه های پلاستیکی تقویت شده با فولاد مخصوص پوشانده می شود.

آرماتورها معمولاً در “برنامه تقویتی” در نقشه های ساختمانی جدول بندی می شوند. این ابهام در نمادهای مورد استفاده در سراسر جهان را از بین می برد.

لیست زیر نمونه هایی از نمادهای مورد استفاده در صنعت معماری، مهندسی و ساخت و ساز را ارائه می دهد.

HD-16-300، T&B، EW میلگردهای با استحکام بالا (500 مگاپاسکال) با قطر 16 میلی‌متر با فاصله در مرکز 300 میلی‌متر (فاصله مرکز به مرکز) در هر دو سطح بالا و پایین و از هر جهت (یعنی طولی و عرضی) است.

رکاب R8 @ 225 MAX رکاب میله صاف درجه D (300 مگاپاسکال)، با فاصله در مرکز 225 میلی متر. به‌طور پیش‌فرض در تمرین نیوزلند، همه رکاب‌ها معمولاً به صورت حلقه‌های پر، بسته و حلقه‌ای تفسیر می‌شوند.

این یک نیاز جزئی برای شکل پذیری بتن در مناطق لرزه ای است. اگر یک رشته رکاب با یک قلاب در هر انتها مورد نیاز بود، این معمولاً هم مشخص و هم نشان داده می شود.

#4 @ 12 OC، T&B، EW میلگردهای شماره 4 با فاصله 12 اینچ در مرکز (فاصله مرکز به مرکز) در هر دو وجه بالا و پایین و همچنین از هر جهت، یعنی طولی و عرضی.

(3) شماره 4 سه میلگرد شماره 4 (معمولاً زمانی که میلگرد عمود بر جزئیات استفاده می شود).

تساوی شماره 3 @ 9 OC، (2) در هر ست میلگردهای شماره 3 که به عنوان رکاب استفاده می شود، با فاصله 9 اینچ در مرکز. هر مجموعه از دو کراوات تشکیل شده است که معمولاً به تصویر کشیده می شود.

#7 @ 12 اینچ EW، EF میلگرد شماره 7 با فاصله 12 اینچ از هم، در هر جهت (هر جهت) و روی هر وجه قرار داده شده است.
استفاده مجدد و بازیافت کارگران در حال استخراج میلگرد از آوار تخریب در چین است.

میلگرد اغلب بازیافت می شود و میلگرد اغلب به طور کامل از فولاد بازیافتی ساخته می شود. [34] Nucor ، بزرگترین تولید کننده فولاد در ایالات متحده، ادعا می کند که محصولات میله فولادی آن از 97٪ فولاد بازیافت شده ساخته شده است.